Õppekava
Kiindumussuhte
kujunemine. Beebivaatlus.
Õppe eesmärk
Kursuse eesmärgiks on omandada vaatlusoskus, kus põhitähelepanu on ema ja lapse varase suhtlemise üksikasjade märkamisel ja kiindumussuhte kujunemise mõistmisel.
Väljaõppe aluseks on
psühhoanalüütiline arengukäsitlus ja psühhoteraapia meetodid
ning nende edasiarendatud kaasaegne teooria.
Hariduse liik - tööalane koolitus.
Õppekava maht
Õppekava maht on arvestuslikult 12 AP (480 tundi), mis jaguneb järgnevalt:
5 AP (200 tundi) beebivaatlus
4 AP (160 tundi) iseseisev töö lugemismaterjalidega ning seminarid
3 AP (120 tundi) essee „Beebivaatluse kogemus” (5000 sõna)
Õppeaeg
Õppekava täitmiseks on 14 kuud.
Õppijal on õigus
kaitsta esseed kuni kuue kuu jooksul pärast õppekava auditoorse ja
seminaride osa läbimist.
Õppetöö korraldus
Auditoorne õppetöö toimub regulaarselt kahel päeval kuus.
Õppetöö vorm on
iseseisev vaatlus, vaatlusejärgne üleskirjutamine, töö
kirjandusega ja vaatluste seminar.
Õpingute alustamise tingimused.
Omandatud või omandamisel kõrg- või rakenduskõrgharidus meditsiinis, psühholoogias, pedagoogikas või sotsiaaltöös.
Inglise keele rahuldav
valdamine (erialase kirjanduse lugemiseks ja väliskoolitajatega
kaasatöötamiseks)
Õpingute lõpetamise tingimused
Kursuse lõpetamiseks
peab õppija täitma õppekavas kehtestatud nõuded, sealhulgas
esitama ja kaitsma essee.
Lõpetamisel antav dokument
Õppekava nõudeid
täitnud isikule väljastab kool vastava
tunnistuse.
Õppeainete
loend ja maht (akadeemilistes tundides)
Õppija vaatleb vabalt valitud beebit 1tund iga nädal beebi kodus |
2. Seminarid 80 tundi |
3 Individuaalne töö kirjandusega 80 tundi |
4 Essee 120 tundi |
Kirjandus
Piontelli Backwards in Time: A Study in Infant Observation by the Method of Esther Bick (1986)
T.
B. Brazelton, B.G. Cramer The Earliest Relationship. Parents,
Infants, and the Drama of Early Attachment (1991)
W.
Bion Learning from Experience (1994)
J.
Bowlby A Secure Base (2005)
M.
Mahler The Psychological Birth of the Human Infant: Symbiosis and
Individuation (2000).
D.Stern
The Interpersonal World of the Infant: A View from Psychoanalysis
and Developmental Psychology (2000)
J.
Raphael- Leff Parent- Infant Psychodynamics. Wild Things,
Mirrors, Ghosts. (2004)
M. Brummer, H. Enckell Laste ja noorte psühhoteraapia.
(2007) Tallinn, Cum Grano.
K. Mangs, B. Martell Psühhoanalüütiline arengukäsitlus 0-20 eluaastani (2000) Tartu, Tartu Ülikooli Kirjastus.
Õppekava edukalt läbinu oskab märgata ema ja lapse vahelise suhte arengu üksikasju, hinnata selle suhte olemust ja eripära, märgata ja mõista ülekandesuhte osa kõigi osapoolte käitumises ning selle mõju lapse arengule.